استارتاپ اگریتن در دیگر رسانه ها

اگریتن ، سامانه هوشمند کشاورزی ایران
  • agriadmin
  • فروردین 24, 1401
  • بدون دیدگاه

گفتگوی بازار با بنیانگذار استارتاپ کشاورزی اگریتن

کشاورزی دانش بنیان راهی برای احیای کشاورزی ایران است

«امیر کمیجانی» معتقد است کشاورزی دانش بنیان و ایجاد بسترهای مناسب برای احیای اکوسیستم کشاورزی هر کشور، به عنوان مولفه ای قدرتمند محسوب می شود.

اگریتن ، سامانه هوشمند کشاورزی ایران

با توجه به اینکه صنعت کشاورزی از جمله صنایع استراتژیک هر کشوری به شمار می رود؛ از این رو لازم است تا برای بهبود و افزایش عملکرد آن از ایده های نو و فناورانه کمک گرفته شود. به طوری که یکی از از این ایده ها توسط یک استارتاپ ایرانی به نام اگریتن در سال ۹۷ با هدف کشاورزی پایدار و دستیابی به امنیت غذایی کلید خورده است. این در حالی است که بنیانگذارش ، کشاورزی و احیای آن را یکی از دغدغه‌های همیشگی اش می داند.

برای آشنایی با این استارتاپ، چالشها و راهکارهای این مسیر گفتگویی با امیر کمیجانی بنیانگذار اگریتن انجام داده ایم.

در ابتدا لطفا خودتان را معرفی کنید و به عنوان مدیر و بنیانگذار استارتاپ اگریتن درباره چگونگی راه اندازی ان توضیح دهید.
من متولد فروردین ماه ۱۳۵۹ هستم، در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت فناوری اطلاعات فارغ‌التحصیل شدم و در حوزه های مختلف کاری در این سال ها فعالیت نموده ام. با توجه به مدرک تحصیلی و پس از فارغ‌التحصیلی به دلیل علاقه مندی به دنیای کسب و کارهای نوپا، با راه اندازی وب سایت استارتاپ ۱۰ شروع به تولید محتوای و معرفی استارتاپ های موفق ایران و جهان نموده و با در نظر گرفتن شرایط موجود و نیازهای روز در جامعه به ایده پردازی و بیان موضوعات مختلف در این خصوص پرداخته ام.

کشاورزی و احیای آن یکی از دغدغه‌های همیشگی من بوده و همیشه به دنبال راهی برای بروزرسانی و ورود فناوری به این حوزه بوده ام و شروع استارتاپ اگریتن برای ایجاد ارتباط میان ذینفعان این حوزه یعنی کشاورزان و مالکان زمین های کشاورزی، متخصصان و دانش آموختگان رشته های مختلف کشاورزی و همچنین تولید و تأمین کنندگان ماشین آلات و نهادهای مختلف کشاورزی بوده است که برای درک بهتر این موضوع و شروع پیاده سازی ایده با ارتباط با اساتید دانشگاه های کشاورزی در کشور به بیان ایده، هدف و دغدغه های موجود پرداخته ام که متاسفانه بیشتر این عزیزان در جواب ایمیل ها و سوالات مطرح شده فقط با یک پاسخ کوتاه با «آرزوی موفقیت» شروع کار را با سوالات متعدد بدون پاسخ برای من بجا گذاشتند. در هر حال و با توجه به انگیزه موجود، ایده اگریتن بر روی پلتفرم شخصی سازی شده فریلنسر و در سه زیر مجموعه زیر پیاده سازی و اجرا گردید که شامل صاحبان پروژه (کشاورزان و مالکان زمین های کشاورزی و باغ ها)، متخصصین (دانش آموختگان و متخصصان حوزه های مختلف کشاورزی) و تولید کنندگان و تأمین کنندگان ماشین آلات و محصولات مرتبط با این حوزه است.

در پیاده سازی و اجرای ایده اگریتن، با توجه به دغدغه های شخصی هدف کسب درآمد نبوده و بیشتر به احیای کشاورزی ایران و استفاده از دانش و فناوری های روز دنیا در این حوزه بوده است تا با افزایش بهره وری و ارتقاء تولیدات مختلف کشاورزی و باغی، کلید واژه مهم «کشاورزی پایدار و دستیابی به امنیت غذایی» در ایران محقق گردد.

لینک کامل مصاحبه در ؛

موسسه تحلیل بازار فردا

دیدگاه خود را ارسال کنید…

برای احیایی کشاورزی ایران آماده اید؟

اگریتن به عنوان اکوسیستم کشاورزی ایران ، تکمیل کننده حلقه مفقوده دانش بر بستر کشاورزی در ایران است و در تلاش است تا با تکمیل زنجیره کامل ، بستری مناسب را برای همکاری کشاورزان و باغداران ، متخصصین و صاحبان ایده های جدید ، تولید کنندگان و فروشندگان ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی و در نهایت زندگی بهتر را با مصرف محصولات باغی و زراعی باکیفیت برای مردم ایران به ارمغان آورد.