کاشت گیاهان دارویی ، شروعی به قدمت قرن ها

  • agriadmin
  • اردیبهشت 5, 1399
  • بدون دیدگاه

با نگاهی به گذشته ایران زمین و مروی کوتاه بر شیوه زندگی ایرانیان در قرن های گذشته ، مطالعه بر روی گیاهان دارویی و برداشت آنها به صورت طبیعی و استفاده از آنها در درمان بیماری ها همواره مورد توجه و اقبال بوده است.

از دوران هخامنشیان و در دین زرتشت ، استفاده از گیاهان دارویی در ایران رواج داشته و دانشمندان دوران پیش و بعد از اسلام توانسته اند رازهای بزرگی را برای آینده گان نمایان سازند که یکی از نمونه های بارز آن طبیب ، فیلسوف و دانشمند شهیر ایرانی ابوعلی سینا که شیوه های مورد استفاده ایشان در طب سنتی و معرفی خواص گیاهان دارویی هنوز هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وجود بیش از ۸۰۰۰ گونه گیاه دارویی در ایران که حدود ۲۳۰۰ گونه از آنها در گروه گیاهان دارویی و معطر قرا می گیرد ، توجه به کاشت و فرآوری گیاهان دارویی را در ایران دو چندان می نماید.

اگریتن با رسالت احیای کشاورزی ایران ، همواره حامی کشاورزی بومی و منحصر به فرد ایران بوده و در تلاش است تا با به اشتراک گداری نظرات و دانش متخصصان ، اندیشمندان و فعالان حوزه کاشت و فرآوری گیاه دارویی به توسعه و پیشرفت آن کمک نماید.

برای به اشتراک گذاری ایده ها و نظرات خود در زمینه گیاهان دارویی ، اگریتن همراه شما خواهد بود.

پست الکترونیک : info@agriten.ir

دیدگاه خود را ارسال کنید…

برای احیایی کشاورزی ایران آماده اید؟

اگریتن به عنوان اکوسیستم کشاورزی ایران ، تکمیل کننده حلقه مفقوده دانش بر بستر کشاورزی در ایران است و در تلاش است تا با تکمیل زنجیره کامل ، بستری مناسب را برای همکاری کشاورزان و باغداران ، متخصصین و صاحبان ایده های جدید ، تولید کنندگان و فروشندگان ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی و در نهایت زندگی بهتر را با مصرف محصولات باغی و زراعی باکیفیت برای مردم ایران به ارمغان آورد.