آب دریا ، نور خورشید و کشاورزی پایدار

استفاده از شرایط موجود و خلق ایده های تازه راهکاری است برای توسعه کشاورزی در دنیای امروز ایده ای که دانشمندان استرالیایی پس از ۴ سال تحقیق و پژوهش توانستند در منطقه ای بیابانی پیاده سازی و اجرا نمایند.

پروژه ” Sundrop ” در منطقه جنوب استرالیا که یک منطقه بیابانی است بر اساس دو فاکتور موجود یعنی آب دریا و نور خورشید طراحی و پیاده سازی شده است.

تفاوت این پروژه در تأمین آب شیرین مورد نیاز و انرژی سیستم های گرمایشی و سرمایشی گلخانه های احداث شده است که تمامی نیازهای مصرف این طرح به آب شیرین و انرژی برق از طریق پانله ای خورشیدی و نمک زدایی آب دریا صورت می پذیرد.

این پروژه در سال ۲۰۱۶ در بیش از ۲۰ هکتار گلخانه پیاده سازی و انرژی مورد نیاز آن از طریق ۲۳۰۰۰ پانل خورشیدی تأمین می گردد ، مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار در این طرح سرمایه گذاری و سالانه ۱۷ هزار تن انواع محصولات گلخانه ای را تولید می نماید.

کشاورزی پایدار و استفاده از پتانسیل های موجود طبیعی می تواند تامین منابع غذایی مورد نیاز ، اشتغال زایی و بهره وری بیشتر را برای کشورهای پیشرو در این حوزه به ارمغان آورد.

اقدامی که در چند سال گذشته در کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تولید محصولات کشاورزی به وقوع پیوسته و این کشورها با داشتن حداقل منابع طبیعی به دنبال تولید محصولات کشاورزی و رسیدن به امنیت غذایی هستند.

دیدگاه خود را ارسال کنید…

برای احیایی کشاورزی ایران آماده اید؟

اگریتن به عنوان اکوسیستم کشاورزی ایران ، تکمیل کننده حلقه مفقوده دانش بر بستر کشاورزی در ایران است و در تلاش است تا با تکمیل زنجیره کامل ، بستری مناسب را برای همکاری کشاورزان و باغداران ، متخصصین و صاحبان ایده های جدید ، تولید کنندگان و فروشندگان ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی و در نهایت زندگی بهتر را با مصرف محصولات باغی و زراعی باکیفیت برای مردم ایران به ارمغان آورد.